Revealing the Secrets of Sacred Geometry

The Golden Ratio Logarithm into practice !



Couple of days ago, the new trend of electronic publisher , Gaia (https://www.gaia.com/) advertised a new upcoming series of documentaries regarding the Fibonacci Sequence and the Golden Ratio logarithm. The title of the series : "The Flower of Life"

Coincidentally, two (2)  weeks ago, I created  a poll , regarding the Golden Ratio logarithm,  and two almost identical bouzouki decorations, having only one of them following the Golden Ratio logarithm. 
From the counted votes, 93%  of the participants agreed that the most attractive design,was Design B
Coincidence ?
The Design B , is the  one  following the Golden Ratio logarithm and the Fibonacci Spiral

In this post I will explain the methodology followed to place all decorative elements accordingly to the Golden Mean .
This way new, inspired, amateur luthiers,  and musical-instrument-construction lovers , can be initiated  into the "mystical"  design codes of the golden ratio

But, lets remember once again the two designs we showcased at the last post. 

SDimis (C) 2017 All rights reserved
No portion of the above artwork may be reproduced in any form, or by any means, without prior written permission from  S.Dimis / Memories of the innocent age

In a comparison side by side of the two designs , (even tho  by first look they had minimum differences and many similarities), the Design B appeared to be more attractive, more balanced around the sound hole , and with all the decorative elements "breathing" inside the pick-guard.

How  were we able to succeed the above accomplishment?
How we used the Golden Ratio logarithm to correctly place all elements around the sound-hole and the pick-guard shape?

Using the Golden Ratio logarithm and the Fibonacci Spiral, we kept always as constant parameters the following:

A. The location  where the bowl intersects to the neck
B. The location  where the sound-hole intersects with the upper pick-guard shape (3/4 or 4/4 decoration)
C. The center of the sound-hole
D. The location where the sound-hole intersects with the upper main pick-guard shape (2/4 decoration)
E. The location of the bridge

You can also use as vertical guides, the location where pick-guard intersects to the perimeter of the bowl (binding)

SDimis (C) 2017 All rights reserved
No portion of the above artwork may be reproduced in any form, or by any means, without prior written permission from  S.Dimis / Memories of the innocent age

Using the above technique , the  Golden Ratio logarithm and the Fibonacci Spiral, gave us specific points where we needed to place our elements in the pick-guard composition, and re-arrange them accordingly. 


Preposition of the decorative elements for the Design B to follow the Golden Mean algorithm
SDimis (C) 2017 All rights reserved
The Design A in our example missed all these important locations as the image shows bellow. As a result the Design A looked unbalanced to the viewer. 

 Design A misses all the correct locations to position the decorative elements following the Golden Mean algorithm
SDimis (C) 2017 All rights reserved 

The Design B will be used by the talented luthier Giannis Tsoulogiannis  for the construction of a three course bouzouki instrument, inspired by the 1950's Zozef Terzivassian's beautiful bouzoukia.
The musical instrument will carry the above design of  the pick-guard and soundboard decoration, which follows the laws of the Golden Ratio logarithm. 
The first of its kind bouzouki!!!!...or maybe not? Zozef ,,,,any input on this? ( I would have asked the master luthier Terzivassian if I had the opportunity )

Stay tuned !


Η Ερευνα στα Ελληνικα


Για τις τελευταίες εβδομάδες, πειραματιζόμουν με σχέδια μπουζούκιου, εμπνευσμένα από τη χρυσή εποχή της δεκαετίας του 1940 και τη δεκαετία του '50 και τον διάσημο οργανοποιο,  Ζοζέφ Τερζιβασιαν (γνωστός ως "Stradivari of bouzouki makers").

Είναι γνωστό ότι  Ζωζέφ μπουζούκια έπαιξαν οι πιο διάσημοι Έλληνες μουσικοι και σολίστες της δεκαετίας του 1930, του 1940,  του 1950 και της δεκαετίας του 1960.

Αλλά εκτός από την εξαιρετική ποιότητα ήχου που παρηγάγαν τα όργανα του, ποιος είναι πραγματικά ο λόγος για τον οποίο η μια γενιά μετά την αλλη συνεχίζει να "αιχμαλωτίζεται"  από τα μοναδικά αυτα όργανα;

Ήταν τα τολμηρα, πολύχρωμα, σχεδια λουλουδιών που χρησιμοποιούσε στην πεναρια;, το μοναδικό σχήμα "ηχητικης τρυπας" στυλ "νυχτερίδας" ;, το λευκό παχύ περίγραμμα γύρω από το καπακι ;  Ή η μοναδική διακόσμηση λουλουδιών στο καραολο με σχέδια που προσομοιώνουν μια τρισδιάστατη προοπτική γωνία και προσεγγιση;

Πολλοί παλιοί οργανοποιοι αναφέρονται στις "παλιές παραδοσιακές τεχνικές κατασκευης", τις οποίες ο Ζοζέφ διατήρησε ως επτασφραγιστο φυλασσόμενο μυστικό, αρνούμενος να το μεταβιβάσει σε κάποιον από τους "μαθητές" του ... ακόμα και εαν  πολλοί οργανοποιοι σήμερα καυχονται σαν τυχεροί που σπούδασαν διπλα στον μεγαλο δάσκαλο και οργανοποιο Zozef.

Μια "τρελη" σκεψη  περασε από το μυαλό μου, καθώς έβλεπα μια περίφημη  κατασκευή μπουζούκιου του Zozef, η οποία φέρει σχέδιο, που αντιγράφεται και αναπαράγεται χιλιάδες φορές αργότερα.

Αναφερομαι στο  μπουζούκι που ο Ζωζεφ έκανε για τον σπουδαίο συνθέτη και μουσικό Βασίλη Τσιτσάνη
Αλλά τι σχέση εχουν  τα μαθηματικά και η κλασική τέχνη με τη μπουζουκία του Ζοζέφ Τερζιβασιαν;

Βλεπε φωτογραφιες στο ακολουθω αρχικο ποστ

Η υπόθεσή μου ότι η πρώιμη διακόσμηση των μπουζουκιων του Ζοζεφ ακολουθεί τον χρυσό κανόνα , μπορεί να είναι απλώς μια σειρά συμπτώσεων χωρίς εμφανή αμεση σύνδεση.

Όμως, καθώς η ιδέα ακούγεται ενδιαφέρουσα και πολύ ελπιδοφόρα, έβαλα κάτω από το μικροσκόπιο σχεδιασμού και άλλες  κατασκευές μπουζουκιων από παλιούς διάσημους οργανοποιους.

Σύμφωνα με τους ταλαντούχους οργανοποιους Γιάννη Τσουλογιάννη  και τον Νίκο Παΐσιο οι παλιοί οργανοποιοι δεν ακολούθησαν σκόπιμα τον κανόνα της χρυσής τομης.
Ο ταλαντούχος οργανοποιος Νίκος Παϊσιος πιστεύει ότι τα μουσικά όργανα από μόνα τους μας δίνουν την απάντηση.
  Πολλοί παλαιοι μεγαλοι οργανοποιοι δημιούργησαν τα μουσικά τους όργανα με διαφορετικές διαστάσεις, αλλά όλα τα οργανα τους έδωσαν μεγάλης ποιότητας ήχο. Σύμφωνα με τον Νίκο, σημασία έχει στη κατασκευή μουσικών οργάνων εκτός από τους θεμελιώδεις νόμους της οργανοποιιας, είναι η ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών.


Αρχικο συμπερασμα

Ακόμα και εαν η αρχική μου υπόθεση ότι οι  παλιοί μεγαλοι οργανοποιοι ακολουθούσαν στον σχεδιασμό και την κατασκευή του μπουζουκιού, τις αναλογίες του χρυσόυ κανόνα , μετά από προσεκτική εξέταση, φαίνεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις η ευθυγράμμιση των διακοσμητικών στοιχείων με τη χρυσή τομη είναι απλά συμπτωματική.

Αλλά από την άλλη πλευρά είναι αναμφισβήτητο ότι ο χρυσός κανονας μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην αισθητική εξισορρόπηση της διακοσμητικής της σύνθεσης στην πεναρια και το καπακι συνολικα. Επιπλέον, δεν είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι ορισμένοι από τους παλιούς μεγαλους οργανοποιους δεν  σχεδίασαν και κατασκευάζουν τα όργανα τους χωρίς να έχουν κατά νου τα "οφέλη" της χρυσής αναλογίας/κανονα στην αισθητική.
______________________________________________________
Μετα απο αρκετη ερευνα και ατερμονες προσπαθειες, θελω να πιστέψω ότι έχω 'σπασει' τον κώδικα για τη χρήση της χρυσής αναλογίας σε σχεδιασμό μπουζουκιού.

Την περασμένη εβδομάδα, οριστικοποίησα ένα προσαρμοσμένο χάρακα (βασισμένο στη χρυσή αναλογία) με ρυθμιζόμενες αναλογιες στον άξονα Χ και Υ. Χρησιμοποιούσα αυτόν τον κανονα/χαρακα ως οδηγό μου κατά τη δημιουργία ενός νέου προσωπικού σχεδιασμού μπουζουκιού:

______________________________________________________

Την περασμένη εβδομάδα, φίλοι και οπαδοί του blog μου ζήτησαν να δημοσιεύσω παραδείγματα ανάμεσα σε δύο σχέδια προσωπικής διακόσμησης ..
Ο ενας σχεδιάσμος διακοσμησης έχοντας κατά νου τον χρυσο κανονα, και έναν άλλο χωρίς να υπολογίζεται ο χρυσος κανονας

Βλεπε φωτογραφιες στο ακολουθω αρχικο ποστ


Δημοσκοπηση
Ποιο σχέδιο είναι πιο ελκυστικό;
Η δημοσκόπηση έχει κλείσει.
Αποτελέσματα:
93% Σχέδιο Β
7% Σχεδιο A

______________________________________________________
Πριν από λίγες μέρες, ο νέος ηλεκτρονικος εκδότης, Gaia (https://www.gaia.com/), ανακοίνωσε μια νέα επικείμενη σειρά ντοκιμαντέρ σχετικά με την ακολουθία Fibonacci και τον λογαρίθμο Golden Ratio. Ο τίτλος της σειράς: "Το Λουλούδι της Ζωής"

Συμπτωματικά, πριν από δύο (2) εβδομάδες, δημιούργησα μια ψηφοφορία σχετικά με τον λογαρίθμο Golden Ratio και δύο σχεδόν πανομοιότυπες διακοσμήσεις μπουζουκιού, έχοντας μόνο μια από αυτες(διακοσμησεις) να ακολουθει τον λογαρίθμο Golden Ratio.
Από τις καταμετρημένες ψήφους, το 93% των συμμετεχόντων συμφώνησε ότι το πιο ελκυστικό σχέδιο ήταν το Σχεδιο B
Σύμπτωση;
Το Σχέδιο Β, είναι αυτό που ακολουθεί τον λογάριθμο Golden Ratio και το Spiral Fibonacci

Σε αυτο το αρθρο θα εξηγήσω τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για να τοποθετήσετε όλα τα διακοσμητικά στοιχεία σύμφωνα με το Golden Mean.
Με αυτό τον τρόπο οι νέοι, εμπνευσμένοι, ερασιτέχνες οργανοποιοι, και οι λάτρεις των μουσικών οργάνων-κατασκευών, μπορούν να εισερθουν στους "μυστικούς" κώδικες σχεδίασης της χρυσής αναλογίας


Πώς μπορούμε να επιτύχουμε το παραπάνω επίτευγμα;
Πώς χρησιμοποιήσαμε τον λογάριθμο Golden Ratio για να τοποθετήσουμε σωστά όλα τα στοιχεία γύρω από την τρύπα ήχου και το καπακι?
Χρησιμοποιώντας το λογάριθμο Golden Ratio και το Fibonacci Spiral, διατηρήσαμε πάντοτε ως σταθερές παραμέτρους τα εξής:

Βλεπε φωτογραφιες στο ακολουθω αρχικο ποστ

Α. Η θέση όπου το ηχειο τέμνει το μανικο 
Β. Η θέση στην οποία η τρύπα  τέμνει με το ανώτερο σχήμα της πεναριας (3/4 ή 4/4 διακόσμηση)
Γ. Το κέντρο της ηχητικης οπής
Δ. Η θέση στην οποία η τρύπα διασταυρώνεται με το ανώτερο κύριο σχήμα της πεναριας (διακόσμηση 2/4)
Ε. Η θέση του καβαλαρη

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ως κατακόρυφους οδηγούς, τη θέση όπου το σχήμα της πεναριας διασταυρώνεται με την περίμετρο του καπακιου

Χρησιμοποιώντας την παραπάνω τεχνική, ο λογάριθμος Golden Ratio και ο Σπειροειδής Fibonacci, μας έδωσαν συγκεκριμένα σημεία όπου χρειαζόμασταν να τοποθετήσουμε τα στοιχεία μας στη σύνθεσή μας και να τα αναδιοργανώσουμε αναλόγως.

Το Σχέδιο Α στο παράδειγμά μας, έχασε όλες αυτές τις σημαντικές θέσεις όπως φαίνεται στην εικόνα παρακάτω. Ως αποτέλεσμα, το Σχεδιο A δεν φαινόταν ισορροπημένο στον θεατή.

Comments

Popular Posts